Szigetközi Vízitúra tábor 2015.

Iskolánk immár negyedik alkalommal szervezte meg szigetközi vízitúra táborát, ahol tanítványainkon kívül, szülők és volt diákjaink is részt vettek nagy örömünkre.  Dunakiliti Vadvíz kempingjéből indultunk minden nap a környező ártéri erdőkben kanyargó Duna mellékágak felfedezésére. A néhol pár méter széles folyóágak feletti lombsátor alagútszerűen ölelte körbe a 9 túrakenuval haladó csapatot. A vízi világ csodás látványa mindenkit rabul ejtett, ráadásul  a kellemes időjárás is kedvezett nekünk. Az evezés utáni estéket röplabdázással, pingpongozással, métázással és éjszakákba nyúló beszélgetéssel töltöttük a tábortűz mellett, amihez a kiváló, jó humorral megáldott társaság is hozzájárult. Természetesen volt esti szalonnasütés és lángos sütés is bográcsban. Sőt, egyik este külön a mi csoportunk részére szerveztek látogatást a Dunakiliti duzzasztómű belsejébe is, ami félelmetes látvány volt. 40 méteres magasságból láthattuk, az alattunk óriási erővel kavargó, örvénylő víztömeget. Csak egy szépséghibája van a dolognak, hogy ez az irdatlan mennyiségű víztömeg nem termel áramot, pedig 95%-ban elkészült a duzzasztómű, de 25 éve áll feleslegesen…

A 6 nap alatt szebbnél szebb vízi utakon jártunk, sőt utolsó nap rövid raftingra is sor került az egyik gyorsabb folyószakaszon. A hét folyamán bepillantást nyerhettünk a csodás vadvilágba is: a kormoránokon, gémeken, récéken és hattyúkon kívül gyakran láthattuk a hódok pusztításait a folyóparton szétrágott és kidöntött fák képében. Néhányan az estéket horgászattal töltötték, amely sikeresnek is bizonyult, hiszen kifogásra került egy két kilós harcsa is. Utolsó este bátorságpróbával zártuk a programot.

Nehéz volt a búcsú a tábor végén, hiszen a gyerekek, a szülők és a kísérő tanárok is nagyszerűen érezték magukat. Maradtunk volna még szívesen, de tudjuk, hogy jövőre ismét vár minket a lenyűgözően szép Szigetköz!

Bízunk benne, hogy maradandó élményt jelentett 35 fős csapatunknak ez a felejthetetlen pár nap, többen jelezték, szeretnének jövőre is csatlakozni a csoporthoz, hát úgy legyen!