Székelyföldön jártunk – Orbán Balázs nyomában

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának támogatásával, a Határtalanul című pályázattal a Dr. Béres József Általános Iskola 1.726.000 Ft-ot nyert, amelynek köszönhetően a 7.évfolyamos tanulóink Székelyföldre látogathattak.

A tanulmányút 2016.május 28-tól június 3-ig tartott, és életre szóló élményeket tartogatott mindannyiunk számára.

A hét nap alatt bejártuk Székelyföld nevezetes városait, földrajzi nevezetességeit, megismerkedtünk az erdélyi szokásokkal, hagyományokkal, életszemlélettel.

Eljutottunk Kolozsvárra, Torocókra, Székelyudvarhelyre, Korondra és a csíksomlyói kegytemplomba.

A természet csodái ámulatba ejtettek: a Békás-szoros szirtjei, a Szent Anna-tó, a Mohos, a Tordai-hasadék meredek sziklái, a tordai sóbánya szédületes mélysége, a torjai büdös-barlang, ahol a szappanbuborék nem száll föl a magasba….Mind-mind örök emlékünk marad.

A legemlékezetesebb élményt azonban a székelyvarsági József Attila Általános Iskola meglátogatása jelentette, ahol a gyerekek és a felnőttek olyan szeretettel vártak bennünket, amit nehéz szavakkal kifejezni.

Ajándékainkért „cserébe” néptánc bemutatót tartottak nekünk az iskola felsős diákjai, majd a focimeccset követően kirándulni mentünk: a helyi gyerekek vezetésével egy vízeséshez érkeztünk, majd a helyi kilátóból csodálhattuk meg a tájat.

Ebben a kötetlen légkörben barátságok szövődtek, amelyek reméljük „határtalanul” folytatódni fognak.

Az utolsó napon vetélkedőt tartottunk, amelyet a látottak alapján állítottunk össze. A válaszok bebizonyították, hogy mindenre jól emlékeztek, még az egyszer elhangzott információkat is megjegyezték.

A búcsú nehéz volt, és amikor kigördült a busz a zeteváraljai szállásunk udvarából, mindannyian úgy éreztük, hogy jó lenne visszajönni ide…