Daruvonulás a Hortobágyon

Október végén a  4. a osztály egy különleges kirándulást tett a Hortobágyra,  Soltész Vince anyukájának jóvoltából.  A Hortobágyi Nemzeti Park látványos eseménye a daruvonulás, amelynek részesei lehettünk.

A hosszú buszozás után a Vadasparkba  n kezdődött az idegenvezetés. A mellékelt fotókon látható állatokat mutatta be a vezetőnk egy kellemes séta és etetés keretében. Megismerkedtünk az ott lakó őzikével, farkasokkal, rókákkal, vadmacskákkal. Közelről megnézhettük a ragadozó sas csőrét, és szárnyának fesztávolságát. A legelésző őshonos szürke marha is testközelbe került.

A kiadós séta után a 9 LYUKÚ HÍD melletti Csárdában bográcsban kaptunk finom meleg alföldi húslevest, majd a rántott húshoz mindenki ízlése szerint választott köretet.

A lakoma után a Kutatási Centrumban az ornitológus a darvakról mesélt nekünk, közben bemutatta a saját készítésű fotóit. Egy kisfilmet is megtekinthettünk, amely az európai daruvonulásról, a darvak esti szokásáról a ,,behúzásról” a szálláshelyre, és az azóta is a fülünkben csengő daruhangról, a ,,krúkogás”-ról szólt.

Az előadás után kikísért minket a kisvasúttal terepre, amely a tavon felépített megfigyelőhely volt. Felállította a távcsövet, amelyen 2 órán át figyeltük az egyre nagyobb tömegben behúzó, V alakban szálló, fokozatosan erősödő hangerővel krúkogó madárrajt. A magaslesre is felmehettünk, ahonnan oldal irányból szemléltük az érdekes jelenséget. Sötétedéskor indultunk csak vissza, amikor már kb. 71.000 beérkezett daru krúkogással vett búcsút tőlünk a tó közepéről. Az alkonyat utáni természet hangjai megérintették a lelkünket.

Köszönjük szépen Kingának a felejthetetlen, csodálatos élményt!

Pálné Hőgye Ilona

A kiránduláson készült képekért kattintson ide.